ශිෂ්‍යත්ව විභාගයේ ලකුණු පිටවීමත් සමග කෙරෙන කතිකාවතට ...යමක් එකතු කිරීමේ අරමුණෙන් මෙය කුරුටු ගාන්න හිතුනා ...

ශිෂ්‍යත්වයක් කියන්නෙ.....

තොරතුරු අයිතිය බලාත්මක වුවද, තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම පිළිබඳ පනත බොහෝ අය දුටුවේ නුරුස්නා සහ සැක කටයුතු ඇසිනි. මේ අනුව එම පනත ගෙනඒම 2003 වසරේ පටන් සහ ඊටත් පෙර පටන්ම පැවති අරගලයක් වී යැයි කිශාලි පින්ටෝ-ජයවර්ධන සඳහන් කරයි. තොරතුරු පනත විසින් ශ්‍රී ලංකාව වෙත ගෙන ආ ජයග්‍රහණ සහ අභියෝග පිළිබඳ සන්ඩේ අයිලන්ඩ් පුවත්පතට අදහස් දක්වන ඇය ජේ්‍ෂ්ඨ නීතීඥවරියක් මෙන්ම 2004 තොරතුරු නිදහස පිළිබඳ පනත් කෙටුම්පත සහ 2016 තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම පිළිබඳ පනත යන දෙකම කෙටුම්පත් කිරීමට දායක වූ අයෙකි.

පාන්දර පිණි කැටිත්තක් තේ මලක් අග රැඳී රිදී පාටින් බබළයි.. කහ පැහැති රේණු වට රවුමක්ව සිටින්නේ සුදු පෙති මගින් ඒවා පිරිමදිනු ඇතැයි බලා හිඳින්නාක් මෙනි.. පාන්දර හීතලේ කාණු ගැට්ටේ වාඩි වුණ විජේපාලට කුඩා තේ මල සිහි කරන්නේම ඇගේ රුවයි.. සෙල්වි.. ඈ තේ මලක ඇති නැවුම් බව රැදි කෙල්ලකි.. ජන්මයෙන් උරුම වූ කාල වර්ණිත සිරුර මත ලේ රතට හුරු ඇගේ සාරිය වැටී ඇත්තේ සුළගට ගසාගෙන යන්නට තරම්ම සියුම් වය..කෝවිල් යන සෑම වතාවකම පාහේ ගැට පිච්ච මල් කීපයක් එක පොටට අමුනා හිස පැළඳීම අනෙක් දැරියන්ට වාගේම ඇයටද පුරුද්දක්ව තිබුනත් අනෙක් කෙල්ලන්ට නැති අපූරු පුරුද්දක් ඈ සතු විය.. ඉතා සිහින් වූ රිදී පොටක් පය පැළඳීමයි.. වත්තේ වැඩ නොමැති සෑම විටකම ඇගේ දිගු සාය කෙළවර රිදී පොට වැතිරී තිබුනේ දාංගලයට වාගේ බව විජේපාලට මතකය..ඈ කුඩා ගල් මත හදිස්සියට අඩි තබමින් දුවද්දී රිදී පොට හතිලමින් රැඟුම් පෑවේය... ඈ සමග හරි හරියට දිව්වේය.. විජේපාල දකින සෑම විටම විශ්මයෙන් ගල් ගැහෙන ඒ රවුම් දෑස ක්‍රමයෙන් සිහින් මන්දස්මින්තයක් බවට හැරෙනුයේ මේ තේ මල වාගේමය...විජේපාලගේ සිතුවිලි දැහැන ඈත රාස්සා කදු යායටත් එහා විහිදෙයි...

සිය දිවි හානි කරගන්න හිතෙන අයට මොනවද කියන්න ඕනෙ කියලා කෙනෙක් අහනවා. මම නම් කියන්නේ හැකි ඉක්මනින් ඔබම, ඔහු හෝ ඇයව මනෝ වෛද්‍යවරයෙක් වෙත යොමු කරන්න කියලයි. මේ කියන්නේ මනෝ වෛද්‍ය ඒකකයක වැඩ කළ වෛද්‍යවරයෙක් වෙන මමයි.

 

ක්‍රමයෙන් විසල් වෙමින් ඉදිරියට එන ඥාණාගෙ කුස තුළ වැඩෙන අලුත් ජීවය වෙනුවෙන් අයිවන් අලුතෙන් ඉඩමක් කෙටීමට ආරම්භ කලේ කබලක්කාවේය.. මානිස් සමගින් ගොස් ආණ්ඩුවේ රිසිවේසං ඉඩමෙන් සුදුසු කොටසක් මායිම් කරගත් අයිවන් එහි වූ විශාල ගස් බිම හෙලමින් වනය එළිපෙහෙළි කලේ දහසක් බලාපොරොත්තු මැදය.. සුදු මහත්තයා ඉන්දවූ කොකෝ ගස් තවමත් තැනින් තැන දකින්නට තිබුනත්  එහි වගාවක් නම් තිබුනේ නැත... කාලයකට පෙරාතුව සුදු මහත්තුරු විසින් මේ කැලය එලි කර කොකෝ වගා කල බව මානිස් කියා ඇත.. පසුව වගාව විනාස වූයේ ඇයි දැයි මානිස්ට නිච්චියක් තිබුනේ නැත. බොස්වෝර්ඩ් වත්තේ තේ වගාව කබලක්කාව ආසන්නයටම පැතිරුණත් ඒවාද කට්ටි කර සිංහලයන්ට විකුණා දමා සුදු මහත්තයා නැවතත් එංගලන්තයට ගියේ මෑතකදීය... දෙමළ නඩයද ඉංදියාවටත් වීරාව වත්තටත් බෙදී වෙන්වුන නිසා නිම්නය පුරාම පාළුවක් අරක්ගෙන ඇතැයි අයිවන්ට සිතෙයි... 

ආචාර්ය ප්‍රේමසිරි කේමදාසයන් ජීවය හතිලන පොළොවක් සංගීතයෙන් අස්වැද්දූ සැබෑ මිනිසෙකි. ඔහු නිර්මාණය කළ ටෝන් පොයම් (Tone Poem) සංගීතමය භාවිතය තුළින් මිනිසාත්, ඔහුගේ ජීවන පැවැත්මත්, ස්වභාවධර්මයත් පිළිබඳ කවදාවත් පරණ නොවන කතාවකට කටහඬක් දෙනවා. ඒ හඬින් ඇහෙන්නේ මිනිසාගේත්, ස්වභාවධර්මයේත් හදගැස්මේ රිද්මයයි. ඒ රිද්මයෙන් කාලයට හසු නොවුණු සත්‍යයේ ගැඹුරු දෝංකාරය පිළිබඳව ගැයෙනවා. ඒහි නිදන්ගත රිද්මයේ කිසිදු සීමාවකින් තොරව මහ පොළොවේ ජීවත් වෙන මානව සංහතියේම ආත්මය සුවපත් කිරීමේ ජීවගුණයක් පවතිනවා. ඒ සංගීතමය නින්නාදයෙන් රසිකයා තුළ ජීවත් වන මිනිසා ඇහැරවා මිනිසාත්, ලෝකයත් පිළිබඳ හිතන්න පුරුදු කරනවා. ඒ තුළින් ඉපදෙන ප්‍රඥාවෙන් එදත්, අදත් හෙටත් ලෝකය ගොඩනැගීමට තමන් මැදිහත් විය යුත්තේ කෙසේ ද? එය පටන් ගත යුත්තේ කොතනින් ද? යන සොයායාම වෙත මිනිසා රුගෙන යනවා.