මට රජයේ විශ්වවිද්‍යාලයකට ඇතුලත් වීමට ලකුණු මදි විය.තැන්පත් කොට තබන ලද මහා ධනයක් නැති අම්මාට තාත්තාට තවත් අවුරුද්දකට මගේ බර පැටවීමට නොසිතුනාට වඩා ගෙදර ඉඳන් ගිරි දුර්ග වන දුර්ග ජල දුර්ග පසු කරමින් පංතියාම මට පත්තියං වුනේ නැත.ඒ නිසා ඒ ලෙවල් වලින් ඉවත්ව දෙහිවල උසස් තාක්ෂන ආයතනයේ උසස් ජාතික කලමනාකරන ඩිප්ලෝමාවට බැඳුනෙමි..අනතුරුව ඩිප්ලෝමාවකට වඩා වටිනාකමින් යුතු යැයි සිතූ නිසා ජයවර්ධනපුර විශ්ව විද්‍යාලයේ විද්‍යාවේදී ව්‍යාපාර පරිපාලන (සාමාන්‍ය )උපාධිය ලබා ඒ සහතිකය මත පළාත් සභා පාසලක ව්‍යාපාර අධ්‍යයන ගුරුවරියක වශයෙන් ශ්‍රී ලංකා ගුරු සේවයේ 3 -1 (අ) පංතියට පත්වීමක් ලදිමි.

ඔවු ඉතින් මගේ එක බාහිර උපාධියකි...

අධික ලෙස රුධිර වහනය සිදු වීම නිසා ඉස්පිරිතාලයට රැගෙන යන විටත් සිරිරත්න සිටියේ ජීවිතයත් මරණයත් අතර දෝලනය වෙමිනි...පිට හරහා වැදී තිබූ පොලු පහර විශාල තැල්මක් ඇති කරමින් පීඩනයට පුපුරා ගොස් ඇත්තේ බලන්නන්ගේ සිත් පවා තිගැස්සෙන සෙයිනි..සරම් චීත්ත ආදියෙන් බැඳ තැබූවත් රුධිර වහනය නැවැත්වීමට නොහැකි සේ තුවාලය බලවත්ය...

බොල්ෂෙවික් විප්ලවයෙන් පසු ඇනස්තාසියා කුමරිය නොහොත් මහ ආදිපාදවරිය සැබවින් ම මරා දැමිණි ද?

 

ඒ 1918 ජූලි 17 වැනි දින අලුයම 2ට පමණ දෙවැනි නිකොලස් සාර් රජු සහ පවුල යෙකතෙරින්බර්ග් හි පාළු නිවෙසක් තුළ වූ බිම් ගෙයකට ගෙන යන ලදී. ඔහු එන තෙක් එහි බලා සිටියෝ බොල්ෂෙවික්වරුන්ගේ ගිනි අවි ඛණ්ඩයයි.

පිට හරහා වැදුනු වේගවත් පොලු පහර සමඟ කෙහෙල් ගහකට කෙටුවාක් මෙන් ඇද වැටුනු සිරිරත්ත උණ පඳුරේ වැදී කටු අකුළට පතබෑවුනේය..බූවා සහිත උණ කොළපත් ‘චර බර’ හඬක් නංවමින් තැලී පොඩි වී ගිය අතර කඩි රැලක් ඇවිස්සී සිරිරත්නගේ සිරුර පුරා දිව යන්නට විය....හීන් කෙඳිරියක් නගා ක්ලාන්ත භාවයට පත් ඔහුගේ පිට මැදින් අඩියක් පමණ දිගට හම පැලී ලේ පුරන්නට වූයේ මුව ආයාගත් මාළුවෙකු මෙන් තුවාලයක් ඇති කරමිනි..අත රැඳි පොල්ල ඉවත දැමූ මානිස් එතැනම තිබූ පුවක් ගසකට පිට දී හිඳගත්තේය..ඔහුගේ කෝපාන්විත බැල්ම කෙල්ලන් තිදෙනා වෙත යොමු වූයේ සියල්ල අහවර වූ පසුය..

සරසවි සිසුන් නිදහස් අධ්‍යාපනය පිණිස වූ අරගලයක නිරතව සිටින්නේ කලෙක පටන්මය. එහෙත් මෙවර සයිටම් අරභයා වූ ඒකාබද්ධ අරගලය ඊට වඩා සැලකිය යුතු ලෙස වෙනස් මෙන්ම තීරණාත්මකය. තීව‍්‍රය. සාම්ප‍්‍රදායිකව පැවැති සටන වාමාංශික ආභාෂයක් සහිත රැඩිකල්වාදී එකක් යැයි අර්ථකථනය කළ ද මෙවර එවැනි අර්ථකථනයක් දිය නොහැකිය.

ඤාණාගේ ඉස්මුදුනින් බේරෙන දිය බිඳිති මුහුන මැදින් ගලාගෙන ගොස් දිගු බෙල්ල සිප ගනිමින් උස් වූ ළැම අසලින් අතුරුදන් වී යයි. මල් ඉහුණු චීත්තය හැඩැති සිරුර වටා එතී නාරි දේහය මතුකර දක්වයි. පුන් පියයුරු යුගල පිපෙන්නට වෙර දරන මල් කැකුළු සේ චීත්තය තුළ තෙරපි තෙරපී ඉමහත් අපහසුතාවයට පත්ව ඇත. සිහින් ඉඟත් පුළුල් උකුලත් කෝට්ටේ රාහුල හිමියන් දුටු ස්ත්රීවන්ගේ මෙන් මනාව පිහිටා තිබේ.හිරු රැස් වැටීමෙන් සිරුර දිස්න දෙමින් බබලන්නේ සුන්දරත්වය තව තවත් වැඩි දියුණු කරමිනි. ඇගේ දෙකකුලෙන් බේරී යන දිය පහර කාණුවට එකතු වන්නේ සීරුවටය.