අරගලයේ අපරාජිත සටන්කරු "නිෂ්මි"

 

යහපත් හෙට දවසක් වෙනුවෙන්ද, නිවැරදි දැක්මක් සහිත වූ සමාජවාදී සමාජයක් ඇතිකිරීමේ අභිප්‍රායෙන් එදා 89 අරගලය තුලදී තම තරුණ ශක්තිය දහඩියෙන් ලෙයින් කැපකල පරම්පරාවකගේ කථාව තුල අපගේ මෙම ලිපිපෙළේ කථානායකයාවන "නිෂ්මි" පිලිබඳව එදා ඔහු සමග එක්ව වැඩකල අපගේ ඔහුගැන මතකය මෙසේ අවදිකිරීමට ගන්නා උත්සාහයේදී මෙය හුදෙක් "නිෂ්මි" පිළිබඳ කථාවමත් නොවන අතර මෙය එදා ඔහුසමග උරෙන් උර ගැටී වැඩකල ජීවිත කුසුම අරගලය වෙනුවෙන් පුදාහල ලෙනෝරලාගේ,පියසිරිලාගේ,මාරසිංහලාගේ,මහානාමලාගේ, බාලෙලාගේ,වෙනුරලාගේ, බන්දුලලාගේ කථාවද වියහැක. එසේම මෙකී නම්වලින් පරිභාහිරව අපගේ හදවත් තුල නම්වලින් පවා මතකයන් නොතබාම ගිය සියළු සොයුරු සොයුරියන්ගේ කථාවද වියහැක. එබැවින් ඒ සියළු සොයුරු සොයුරියන් ගැනමත් අපගේ හදවත්වල ගැඹුරු මතකයන් යලි මෙනෙහි කරමිනුත් මේ අරගලයේ අපරාජිත සටන්කරු "නිෂ්මි" යන ලිපිමාලාව ලිවීමට "සහෘද සාමුහිකය" හැටියට අප අදහස් කලෙමු.

 

එසේම මේ ලිපිමාලාව "නිෂ්මි" ගේ එදා පෙන්නූ නායකත්ව හැකියාව උත්කර්ෂවත් කර ඔහු හුදු වීරයකු කිරීමට නොව, එකී සන්දර්භය තුල ඔහුගේ පැවැත්මේ කොන්දේසි (conditions of existence) තුලදී ඔහු එකී සුවිසල් නායකත්ව භූමිකාවකට සේන්දුවූයේ කිසියම්මවූ යාන්ත්‍රික ආකාරයකින්ද, එසේත් නැත්නම් ඔහුගේ භූමිකාව මතුවීම යම්කිසි ද්විඝඨනාත්මක සංන්සිද්ධීන්ගේ අහඹු හෝ අනිවාරණීය ප්‍රතිපලයක් දැයි විමසීම වෙන කාටවත් නැතුවද අද දවසේ ශිෂ්‍ය පරම්පරාවට වැදගත් වනු ඇත. වෙනත් සරල ආකාරයකින් විස්තර කරතොත්, පළමු වසරේදී අතිශය සාමාන්‍ය ශිෂ්‍යයෙකුව ඉඳ, ඊලඟ අවුරුදු කීපය තුල මෙතරම් පළල් දැක්මක් සහ සංවිධාන ශක්තියක් පෙන්නුම් කලේ කෙසේද ? ඔහු ඒ තැනට ඔහුට ඉහලින් සිටි "පියසිරි මහත්තයා" ඇතුලු පිරිස ඔහුව ඇදගෙන පැමිනියේද, නැතහොත් ඔහුට ඔහුගේ ඉහල නායකත්ව වලල්ළේ පසුවූ සිසු නායකයන් වුනු රංජිදන්,වෙනුර,බාලේ,සේන මච්චාගම යන අයගේ යම්කිසි ආභාශයන් ඔහුට බලපෑවේද ? එසේත් නැත්නම් එම හැකියාව ඔහුගේම ස්වයංව පැමිනි ඔහුටම උරුමවූ (inherited ) හැකියාවක්ද ? එසේත් නොමැතිනම් එදා පැවති සංදර්භය තුල ඇතිවතිබූ වාස්ථවික තත්වයන් ඔහුගේ භූමිකාවට බලපෑවේද යන්න පිළිබඳව අප විමර්ශනාත්මකව බැලිය යුතුය. ඒ අන්කිසිවක් නිසා නොව ශිෂ්‍ය ව්‍යාපාරයේ ඊලඟ පරම්පරා වලින් බිහිවන්නාවූ නායකයනටත්, ක්‍රියාධරයනටත් "නිෂ්මි" පිලිබඳ මෙවන් විශ්ලේෂණයක් ඔවුන්ගේ භාවිතාවන් වලටද උචිතකර ගැනීමට එය මහත් පිටිවහලක් විය හැකිය.එසේම තවත් අතකින් "නිෂ්මි" ප්‍රමුඛ එද දිවිදුන් මුලුමහත් ශිෂ්‍ය නායකයින්, ක්‍රියාධරයින් වෙතට පුදකරන ගෞරවයක්ද වනුඇති බවට අපි "සහෘද සාමුහිකය" වෙනුවෙන් විශ්වාස කරන්නෙමු.

 

මෙම ලිපිපෙළ අප "89 සහෝදරත්වය" ඉදිරියට ගෙනයාමේ එක් ධනාත්මක පියවරක් ලෙස අප සහෝදර පිරිසක් විසින් පිහිටුවාගන්නා ලද "සහෘද සාමුහිකය" දේශපාලන සංවිධානය මගින් එළිදක්වනු ලබන මෙම "පවුර" විද්‍යුත් සඟරාවේ ලිපිපෙළක් ලෙස පලවන අතරම, "89 අරගලයට" දායකත්වය සැපයූ, එමෙන්ම නිෂ්මි ඉතාම ලඟින් ඇසුරුකල, වත්මන් කාලයේ ලේඛකයකු ලෙස කටයුතු කරන මහින්ද සෙනරත් සොයුරා විසින් මීට කලකට පෙර ලියන ලද"නිෂ්මි" නමින් ලියාපලකරන ලද ග්‍රන්ථයේ සිංහල සහ ඉංග්‍රීසි පරිවර්තනයන් කොටස් වශයෙන් මෙහි පලකිරීමට නියමිතය...

1952 දී වාමාංශික ව්‍යාපාරය ප්‍රමුඛ කරගෙන පවත්වන ලද ප්‍රභල "හර්තාල්" ව්‍යාපාරය මගින්ද, 1971 දී සහ 1989 දී ජ.වි.පෙ මූලිකත්වයෙන් සිදුකරන ලද විප්ලවකාරී කැරළි 2 ක් මගින්ද ශ්‍රී ලංකා භූමි තලයේ කම්කරු අධිපතිත්වය සහිත රාජ්‍යයක් පිහිටුවීමේ ආසන්න උත්සාහයන් කීපයක් ඇතිවූබව අප දනිමු.මේවා පරාජයෙන් කෙලවර වූවද, ඒවායේ ධනාත්මක සාධක අද දක්වාම සමාජයේ බල පවත්වන බවද රහසක් නොවේ.මීට අමතරව "80 වැඩවර්ජය"ද ලාංකික දේශපාලනය තුල තවත් එක් ආකාරයකින් වැඩකරන පංතිය, මෙම පාලක "හෙජමොනික"බලය (හෙජමොනික බලය යනු පාලක පංතිය විසින් පීඩිත ජනතාව මත නඩත්තුකරගෙන යන, ඔවුන්ගේ කැමැත්ත මත හෝ බලහත්කාරය මත හොබවන බලයයි) දරන්නාවූ පාලක පංතියට එල්ලකල බලවත් පහරක් (resistance ) වූවද, ඒ ක්‍රියාමාර්ගය තුල එක් දිශානතියකට වූ සම්ප්‍රයුක්ත බලයක් නොවූයෙන් මුලින් දැක්වූ ඓතිහාසික පැනනැගීම් තුන අද දක්වාම ලාංකීය සමාජය තුල සමාජවාදී ආකෘතියක පිහිටා හෝ ඒ මත පදනම්වූ ප්‍රභල ගනයේ ක්‍රියාන්විත වූ බවනම් සැබෑවකි.

 

එහෙත් තවත් එක් විශේෂිත ලක්ශනයක් ලෙස ගෙනහැර දැක්විය හැක්කේ ඉහත පැනනැගුනු කිසිදු අරගලයකදීවත් ජාත්‍යාන්තර ප්‍රජාවගේ හෝ ජාත්‍යාන්තර වාමාංශික ව්‍යාපාරවල හෝ කිසියම්ම වූ සාධනීය පිටුවහලක් ඒවාට නොලැබී යාමයි.

 

මානව හිමිකම් උල්ලංඝනය වීම් කරණකොටගෙන විදේශ මානව හිමිකම් ආයතන මගින් ඇතිවූ යම් ප්‍රමාණයක තෙරපුම ඇරෙන්නට ඒ අරගල හුදෙක් රටතුලටම සීමාවූ ආකාරයේ ඒවා විය.එපමනක් නොව, 70 දශකයෙන් ඉක්බිතිව ලොව පුරාමත් ඇතිවූ විප්ලවකාරී ව්‍යාපාරවල අරගල ජයග්‍රාහීව අවසන්වූ ඒවා නොවීය.ලතින් ඇමරිකානු කලාපයේ ඇතිවූ සැන්ඩනිස්ටා ව්‍යාපාරය (Sandinista Movement), ෆරබුන්ඩෝ මාර්ටි ව්‍යාපාරය (Farabundo Marti Movement), චිලියෙහි අයන්ඩේගේ උත්සාහය, කම්පුචියා හි බල අරගලය, ආදි මෙකී නොකී සියල්ලමත් මහා ආශ්වාදජනක ලෙසත්, ලොවපුරා වාම ක්‍රියාධාරීන්ටත් උත්තේජනයක් ඇතිවිය හැකි ලෙසකටවත් අවසන්වූ ඒවා නොවීය. ඇත්ත වශයෙන්ම කියුබාවේදී කස්ත්‍රෝ-ගෙවාරා ප්‍රමුක විප්ලවවාදීන් ලොවපුරා වාම ක්‍රියාධරයිනට අත්කරදුන් සුවිසල් ප්‍රායෝගික නිදර්ශනයත්, වියට්නාමයේ ඇමරිකන් හමුදා පලවාහැර වියට්නාමය තුල ඇතිකල යම් සමාජවාදී රාමුවක පිහිටවූ පාලණ ක්‍රමයත් පමනක්ම මේ දක්වා ලොවපුරා 50 දශකයෙන් පසු ඇතිවූ වඩාත්ම ධනාත්මක පෙරලි වේ.

 

මේ තත්වය ලංකාවේ දේශපාලනය තුලදී විග්‍රහ කරනවිටදී, ලංකාව තුල 1935 වකවානුව තුල සිට මේ දක්වා වාමාංශික ක්‍රියාකාරිත්වය ගත්විට ආරම්භයේදී ඊට තිබූ විභවයන් අදවනවිට ක්ෂයවීයන ආකාරයක් හොදින් දෘශ්‍යමාන වනබව අප සැඟවියයුතු නොවේ. මේ සඳහා බලපාන්නාවූ විවිධ සාධක ජාත්‍යාන්තරවත් ඇතිමුත් ලංකාවතුල අදපවා අපසතුව ඇති මනා පලපුරුදු වාමාංශික ක්‍රියාධරයින් ප්‍රමාණය සැලකූවිට ඊට සමානකලහැකි වෙනත් ආසියාතික රටක් සොයාගැනීම උගහට බැව් මාගේ හැඟීමයි.පරාජයවුනු අරගල දෙකකට දායකත්වය දුන් වාමාංශික ක්‍රියාධරයන් අතිවිශාල ප්‍රමාණයකගේ දායකත්වය සහ ඔවුන්ගේ අත්දැකීම් සම්භාරය හරිහැටි මේ දක්වා එක්තැන්කරගැනීමට අපොහොසත්කමද, පවතින්නාවූ වමේ පක්ශ සහ ඒවායේ ක්‍රියාධරයින් තම තමන් නියෝජනය කරන්නාවූ තමන්ගේ පක්ශවලටම කොටුවී අනෙක් වාමාංශික පක්ශවල ක්‍රියාධරයින් තම "අනෙකා" ලෙස සිතීමටත්, ඒ අනුව ඔවු නොවුන් එකිනෙකා කෙරෙහි විරුද්ධාභාසයෙන් ක්‍රියාත්මක වීමට පටන්ගැනීමත්, ජාත්‍යාන්තර වාමවාදී දියුණු ක්‍රියාමාර්ග වෙනුවට රටතුලටම කොටුවූ ජාතික ක්‍රියාමාර්ගවල ගිලීසිටීමත්, ඊලඟ ඓතිහාසික නිශ්පාදන ක්‍රමය ඉදිරියට ගෙනඒම වෙනුවෙන් පෙනීසිටීම වෙනුවට පවතින ක්‍රමයේ තාවකාලික ඒජන්තයන් වන අවුරුදු 5න් 5 ට පත්වන ආන්ඩු සමග තම ඇරියස් යවාගැනීමට හැප්පීමත් යන මේදක්වාම සාධනීය ප්‍රතිඵල අත්නොවුනු දේවලම නැවත නැවතත්‍ යෙදීසිටීමත් යන කාරණා මෙසේ ලාංකීය වාම ව්‍යාපාරය ක්‍රමයෙන් ක්ශයවීමට කෙලින්ම අභිමුකවන කාරනා ලෙස අප හඳුනාගත යුතුය.

 

ඊට අමතරවද, ලංකාව වැනි පරිධියේ ඇති රටවල මුල්බැස ඇති සංස්කෘතික පසුගාමී ලක්ෂන වාම ව්‍යාපාරයන්ටද කාන්දුවීම ලංකාව වැනි රටවල ධනේශ්වර ක්‍රමය වර්ධනය වීම වෙනුවට උත්තරාරෝපිත අවවර්ධිත ධනේශ්වර ක්‍රමයක් ආරෝපිත වීම සහ එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස දියුනු කම්කරු පංතියක් මතුවීම වෙනුවට දුගීකරණය ආදේශිත වීම, වැනි වෙනත් කරුනුද ඉහත හේතූන් වෙනුවට කෙනෙකුට දැක්විය හැකිය.......

 

(2වන කොටස ලබන සතියේ)

 

- KAYA.

සුනිල් මාධව යනු අපි ආදරය කල, ආදරය කරනා මිනිසෙකි. පසුකාලීන මාධවගේ දේශපාලන භාවිතාව ගැන අපිට සරලව බොහෝ දේ පැවසිය හැක. එහෙත් වමේ දේශපාලනයේ ද්‍රෝහීන් , සහ වීරයන් බිහිවීම, ගැන අප කාටත් ඇති අදහස නිසා අප කිසිවෙක්ට මාධවට උඹ දේශපාලනේ වරද්ද ගත්තැයි කීම ලෙහෙසි පහසු වන්නේ නැත.

දෙරණ රූපවාහිනී සේවය බොහෝ සෙයින් වඩා වැඩි සමාජ නැඹුරුවක් සහිත රූපවාහිනී සේවයක් ලෙස ජනාදරයට පත්ව ඇත. ඒකී සමාජ සත්කාරයක් හා මානූෂීය භාවයන් සම්බන්ධයෙන් මහා කථිකා නිර්මාණය වන්නේ දැවැන්ත වෙළද ප්‍රචාරණ කටයුතු හේතුවෙන්ද යන්න සම්බන්ධයෙන් දෙවරක් සිතිය යුතු වන්නේ දෙරණ විසින් අද (13) රාත්‍රී විකාශනය කරනු ලැබූ ප්‍රවෘත්තියක් හේතුවෙනි. 

ජවිපෙ විසින් මහින්ද රාජපක්ෂ හා එක්ව විමුක්ති කොටි සංවිධානයට එරෙහිව ගෙන ගිය යුද්ධයට සහය පළ කල අතර එවකට ජවිපෙ තුළ බහුතර බලය හිමිවු තිබු තම සැමියා වන කුමාර් ඇතුළු පෙරටුගාමීන් දෙමළ ජනයාට එරෙහි යුද්ධයට සහය පළ කල බව ගුණරත්නම්ගේ බිරිඳ සිය සටහන මඟින් හෙළි කර ඇත.

 

ඇයගේ සටහන පහත පළ වේ –

බ්ලොග් අඩවිවල හා අන්තර් ජාලයේ ලියැවෙන ඉතිහාසකතා අප නිවැරදි කල යුතුද? මේ ප්‍රශ්නයට නිර්මාල් රන්ජිත් දේවසිරි දෙන පිළිතුර අපට මුහුනු පොතෙන්ම සොයාගැනීමට හැකි වුනත් නුවර යුගය පිලිබඳ අධිකාරිත්වයක් දරණ ලෝනා දේවරාජා කුමක් කියනු ඇත්ද? නමුත් ප්‍රිය ගුරු ගණනාථ ඔබේසේකරයන් ගෙන් මෙය විමසුවිට නඟන උපහාස සිනාව හා පිළිතුර හොඳින් දනිමි. 'ඔය කාලය නාස්ති නොකර ප්‍රයෝජනවත් දෙයක කරනව'.....!

පාර්ලිමේන්තු කටයුතු හා මාධ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් පෞද්ගලික රූපවාහිනී නාලිකාවකට තර්ජනයක් කර ඇත. අධිකරණ ඇමැති පාර්ලිමේන්තු වරප‍්‍රසාද යටතේ වෙබ් අඩවියකට දොස් නැ`ගුවේය. අගමැති රනිල් වික‍්‍රමසිංහ කලෙක සිට මාධ්‍ය හැසිරිය යුතු ආකාරය කියා දෙන අතර, පසුගිය සතියේ ඉංගී‍්‍රසි පුවත් පතක් ‘‘ටොයිලට්’’ කඩදාසි ගාණට තබා ඉතා රළු දෝෂාරෝපණයක් කළේය. පවතින ආණ්ඩුක‍්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ අදහස් ප‍්‍රකාශ කිරීමේ අයිතිය හා මාධ්‍ය නිදහස මේ යහපාලන ආණ්ඩුවෙන් ලබන්නේ එවැනි සැලකීමකි.

CIA සංවිධානය විසින් සැලසුම් කරන ලද ඝාතන උත්සාහයන් 600කට අධික ප්‍රමාණයකින් දිවි ගලවාගැනීමට සමත්වූ කියුබාවේ විප්ලවීය නායක ෆිදෙල් කැස්ත්‍රෝ එරට වේලාවෙන් නොවැම්බර් 25 වන දින රාත්‍රී 10.29ට පමණ අභාවප්‍රාප්ත වූ බව ඔහුගේ සොහොයුරු රාවුල් කැස්ත්‍රෝ නිල වශයෙන් ප්‍රකාශයට පත් කර සිටියා. ඒ ඔහු අවුරුදු 90ක් ආයු වළඳා අවසන් වූ පසුවයි.

තොරණ හංදියේ ඉඳල පට්ටිය හංදියට පේන දුර. නමුත් ඔය පේන දුර ඇවිදගෙන යන්න කොස්තට පැය බාගෙකට වැඩිය ගතවෙනවා. හේතුව මොකක්ද? මග දිගට කොස්තට හමුවෙන හැම කෙනෙක්ම කොස්තගේ යාළුවෙක්. "

 හර්ෂ තිලකසිරි බණ්ඩාර හෙවත් සුකි නැමති අය 2016 සැප්තැම්බර් 08 වනදා රත්මලාන පිරවුම් පොල අසල මිතුරේකුගේ නිවසේ රැදී සිටිය දී පැහැරගෙන යන ලදී. ඹහු මහ නගර සභා සහ බස්නාහිර පළාත් සංවර්ධන අමාත්‍ය පාඨලි චම්පික රණවකගේ කාර්ය  මණ්ඩලයේ සේවය කළ අයෙකි.  පසුව තිලකසිරිව මුල්ලෙරියාවේ මානසික රෝහලේ රදවා සිටිය දී හමු වී ඇත.

Page 1 of 5